Į paprastus ir kasdienius dalykus dėmesį atkreipiame retai, nes jie tiesiog įsilieja mūsų dienoje lyg kokie chameleonai prisitaikydami tyliai, tyliai. Šiandieną aptarsime tai, kaip žmonės naršo internete. Pirmiausia pradėsime nuo to, kad žmonės, kurie naršo Car mechanic changing oil - model and oil motion blurred.internete yra vadinami internautais. Šis terminas jau yra įsigalėjęs ir žmonės jį vartoja. Taigi, koks yra vienas dažniausiai pasireiškiančių bruožų naršant internete? Tai raktažodžių suvedimas naršyklės paieškos laukelyje. Raktažodis yra frazė, kuri nurodo tai, ko mes ieškome, apie ką norime paskaityti, ką norime pamatyti ar išgirsti. Nežinia kodėl susiformavo įprotis raktažodžius rašyti nederinant linksnių žodžių junginiuose, pvz., tepalų keitimas kaina. Žmogus įrašo tai, kas jį domina ir visai negalvoja apie lietuvių kalbos taisykles. Kodėl taip nutinka?
Tikriausiai internautai sau mintyse sako, kad tai vis tiek net ne sakinys, tai tik frazė, nors greičiausi apie raktažodžio sandarą iš viso negalvoja… Jau minėtas pavyzdys tepalų keitimas kaina realiai yra sudurtinis raktažodis, nes jame yra dvi frazės. Viena iš žodžių junginio tepalų keitimas, kita – iš vieno žodžio kaina. Tai yra ne toks ir keistas reiškinys. Pažiūrėkime internauto akimis… Jis iš pradžių suveda objektą, kuris jį domina ir tik po to patikslina kas būtent apie objektą domina. Juk teplų keitimas gali būti sietinas ne tik su kaina, bet ir pavyzdžiui vieta. Teoriškai internautas galėtų pasirinkti ir tokį raktažodį kaip tepalų keitimas kaunas. Tai priklauso nuo to, kokie tuo metu yra internauto prioritetai. Ar jis ieško kur pigiau pasikeisti tepalus, ar jis ieško kur arčiau namų tai padaryti. Raktažodis tepalų keitimas kaina yra orientuotas į išleidžiamų pinigų sumą, vadinasi, internautas greičiausiai nori sutaupyti arba pasitikslinti, ar paslaugos kaina dar nepadidėjusi. Juk paslaugų, kaip ir prekių, kainos nuolatos auga ir šią tendenciją jau pastebėjo visi. Žmonės tiek priprato prie pastovaus kainų augimo, kad jaujis visai jų nestebina, juos labiau nustebintų, jei kas nors atpigtų be žodžių: akcija ar nuolaida, išpardavimas ir pan. Raktažodžių suvedinėjimas internautams neatrodo kažkuo svarbus, nes jie su jais nedirba, paieško to, kas tuo metu domino ir jau tą pačią dieną apie tai nebegalvoja, nes atsiranda svarbesnių dalykų. Raktaždžiai labiau domina specialistus, kurie su jais dirba. Tai gali būti IT specialistai, gali būti kalbininkai, gali būti seo specialistai, kurie raktažodžius apdoroja kiekvieną darbo dieną. Visi jie žino, kad tokie raktažodžiai kaip tepalų keitimas kaina yra įprasti. Jie tiesiog išrenka dažniausiai vartojamus raktažodžius arba daugiausiai naudos galinčius duoti raktažodžius, kurie nulems seo straipsnių temas. Būten seo tekstų autoriams tenka sunkiausias darbas, kai raktažodis, kuriame nesuderintos žodžių galūnės, turi tvarkingai atsigulti į rišlų sakinį. Tam tikrais atvejais tokie raktažodžiai kaip tepalų keitimas kaina rašančiajam yra tikras iššūkis. Patikslinsiu, kad tai yra iššūkis kūrybinguimui ir paieškoms tokios sakinio sandaros, kad nebūtų pažeistos lietuvių kalbos taisyklės. Rašymas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo lengvas darbas, bet pamėginkite rašyti kiekvieną darbo dieną po aštuonias valandas ir pamatysite, kaip jausitės dienos pabaigoje, kokia būsena bus savaitės pabaigoje. Negalima sakyti, kad protinis darbas yra lengvesnis nei fizinis. Bet koks darbas yra darbas, o nuo darbo visada pavargstama, nes energijos ištekliai žmogaus viduje yra riboti. Net jei manote, kad jūsų darbas yra jūsų hobis, vis tiek po darbo savaitės norite poilsio ir laiko sau be artimiesiems.